Opel Astra, fotó: Irisbus
|
|
|
a felni ami egyedivé tette igazán ezeket az astrákat... ezt a felnit a zsiványok nagyon megjegyezték... felénk volt amikor ez miatt buktak le a nyomingerek egy kék astrában amin antenna sem volt...
|
|
Tetszik! 1-be van még,frankó.(csak az oldalsó matrica...)!!!! nemhiába OPEL SOSE KOP EL!!!!!opel 4ever
|
|
Gondolom ezekre gondolunk, Ök voltak az igaziak. A mi helyszínelőnk is éppen így volt matricázva, a "Baleseti helyszínelő"-re gondolok. Az RB 49 - 45 volt a mienk, tökéletes gép volt, visszasírtuk már nagyon sokszor.
|
|
Igen! Apunak köszönhetőek ezek a kocsik. Annak idején Ő bonyolította le ezt a beszerzést és beszélte rá a műszaki leírás elkészítésénél az illetékeseket a modósított műszaki megoldások véghezvitelére.
|
|
sokan sírják vissza az F ASTRÁKAT amin nem csodálkozom!
|
|
Norbee, gratulálok Apukádnak! Igazán kitalálhatna még valami hasonlóan jó megoldást a bérelt kocsik helyett, ezek az astrák voltak az "igazi" rendőrautók, saját tulajdon, RB-s rendszám és nem kellett a futás teljesítményre figyelni.
|
|
Igazán gyárthatta volna az Opel tovább ugyanezzel a kasztnyival ezeket a gépeket a rendőrség számára még éveken keresztül, akár a mai napig, ugyanezzel a műszaki tartalommal, természetesen azokat a módosításokat elvégezve, amelyeket a technika haladása indokolt. Ez Amerikának is bejött, de mi onnan a tényleg jó dolgokat nem igazán tudjuk ellesni... Pedig biznisz lett volna az Opelnek is, meg magyar gyártás is, meg a rendőrségnek is lennének a mai napig igazi rendőrautói. Erre gondoltam, amikor egy BMW-s hozzászólásomnál pl. a keretszerződést fejtegettem, dehát... Emlékszem nálunk, amikor ilyen Astra volt, mindig azt mondogatták a helyi zsaruk, hogy nem volt ember, aki városon belül meglépett volna előlük, akármilyen verdával nyomult. Pedig azt az Astrát zúzták rendesen. A "csilli-villi" stock Octáviák az F Astra sárosa lábnyomába sem érnek!
|
|
Azóta többször próbált ilyen jellegű gondolatokat továbbítani, de sajnos már nincs közöttünk.
|
|
Norbee, ez egy nem várt mellbevágó fordulat volt a beszélgetés közben, szerényen csak annyit : részvétem. A Lajesz írásával nagyon egyetértek, sőt még tetszik is. Egy valami hasonló már nekem is megfordult a fejemben, de nem mertem leírni, mert attól tartottam, hogy mindenki "lehurrog", ezért inkább csendben maradtam. A kiegészítésem csupán annyi lenne, hogy én az "F" astra mintára ráültetném az astra classic II. "G" változatát ötajtós és caraván (kombi) változatban. Természetesen az autók rendőrségi (IRM) tulajdonban lennének, minimum öt évig lehetne őket hajtani km. korlátozás nélkül. Ez a típus mivel kifutó széria (az "F" astra is az volt) nagyon kedvező áron megvásárolható, és a célnak szerintem tökéletesen megfelelne.
|
|
Köszönöm.
|
|
Norbee: szintén részvétem. Bizonyára büszke vagy édesapádra és erre minden jogod meg is van, legyél is rá büszke. Manapság sok olyan emberre lenne szükség, akik hasonló módon, építő és értelmes, valóban valamit előbbre vivő gondolatok közvetítésére teszik fel a szakmájukat, életüket, akár a rendőrségen, akár máshol. Sajnos egyre kevesebben vannak...
|
|
Csatlakozom az Astra F fun klubhoz! Amikor rendszeresítették, az Opelnél dolgoztam és sokat nyúztam ezeket a vasakat. Sajnos a történet végét jelentette az autó összeszerelés megszűnése Magyarországon. Pedig egy ilyen kocsi további hasznos extrákkal felszerelve, az új dekorral, piros-kék CODE3-mal...
|
|
Bizony-bizony...
|
|
Nosztalgia!!! Hmmm!!! Hogy tudtak ezek, kézifékkel fordulni!  Csak az LPG piszkosul ki tudta őket csinálni!  Járt össze vissza a motor, igazoltatáskor mindig meglepődtek az állampolgárok, hogy mitől kezd el jobban pörögni az üresen álló autó motorja, ilyenkor közöltük, annyira inteligens, hogy önálló akarata van!
|
|
Szerintem ezek az Astrá-k itthon olyan klasszikus és soha el nem felejtődő rendőrautók maradnak mint az USA-ban a CrownVic-ek vagy akár a Caprice-ok. Egyszerűen jó rájuk visszaemlékezni még nekem is úgy, hogy nem is volt hozzájuk közöm, csak mint érdeklődő civil.
|
|
Néhány hete láttam egyet a déli pu-nál. Nem mai gépek, de jó volt látni, ahogy eredeti állapotában elsuhant mellettem, híddal, matricákkal, RB-s rendszámmal, nem pedig lecsupaszítva.
|
|
Egyre több helyen kerülnek elő, nagyon sok Ford döglött meg az elmúlt 2 hónapban. Elérik a bűvös 25-28.000 km-t és egyszerűen leáll menetközben. A mi megyénkben 7 db-ot vitt vissza a lízingcég "2" hónap alatt. És ekkor jönnek elő az udvar végén a kerítésnek támasztott "öregek".
|
|
Én is láttam ilyet a napokban, decemberben Vitarát meg 2 Nivát is.
|
|
Szívesen látnék én is ilyenből többet, bár sajnos igazán szép állapotban nem nagyon maradt meg belőlük, az a négy ötszáz vagy még több százezer km. betette nekik a kaput rendesen, főleg azért mert saját szervízhátérrel a saját szerelők, na inkább nem mondok semmit!
|