Hát még nem mert motor sincs benne. (Jelenleg felújítás alatt álló 80-as Wartburg Tourist) Egyébként én csak mint érdekességet raktam fel ide. Igazából nekem csak az nem tetszik, hogy ilyen fiatalon azért pl a Hiace-ok nem romlottak el ilyen gyakran, pedig ha jól tudom, azokban sincs motor elõmelegítõ.
Ez csak azért gáz, mert a Hiace-ok 400-500 ezer (!) kilométert is el tudtak menni komolyabb javítás, fõdarabok cseréje (stb) nélkül. Pedig vonultak ám õk is eleget. De Mercedest sem nagyon lehetett még "fekve" látni... A korábbi -nem adományos- Transit szériával is rengeteg baj van a mentõsök szerint (vagy csak mifelénk fogtak ki több rossz példányt is ). Mindenesetre én már korábban is írtam, hogy a csilli-villi szép új mentõautó sz**t se ér, ha nem tud vonulni, mert hasal a szervízben. Nekem ilyen szempontból még mindig etalon a Hiace (jó tudom a Ford nagyobb..., de akkor is)!
Én ugyan nem dolgoztam (még) a mentõknél, de vezettem - kipróbáltam - a régi Hiace-kat is, majd késõbb a "csõrös" Toyókat, de szerintem nem lehet õket összehasonlítani a Fordokkal. A Toyota klasszisokkal jobb, arról nem is beszélve, hogy pörgõsebb, kényelmesebb és stabilabb, a motorjáról nem beszélve, az a több százezer kilóméter pihentetés nélkül, magáért beszél! A mercédeszt, "zöldségesautónak" tartom, épp úgy billeg és bénázik a sáros-havas-jeges úton, mint a rendõrségi bevetési mercik. Tudom, valamikor egy új Nysa-nak is örültünk, de ez az én õszinte véleményem. Olvasva az írásokat, ciki vagy nem ciki egy lerobbant mentõ szállítása? Én azt mondom nagyon ciki egy mentõ-rendõr-tûzoltóautó szállítása, azoknak akik ezen a pályán dolgoznak vagy dolgoztak (szívvel-lélekkel) úgy gondolom nem kell bizonygatni. Bocs., ha valaki sértve érzi magát, de ez csak az én véleményem!
"MErcikel minden rendben?" Azért írtam, hogy nálam a Hiace az etalon, mert attól még jobb nem nagyon volt. Nem állítom, hogy a Mercikkel minden rendben van, de az is biztos, hogy a Mercik sem hasalnak annyit, mint a Fordok. Az meg, hogy a merci "zöldségesautó" és bénázik, sztem annak is köszönhetõ, hogy kis hazánkban TEHERAUTÓból gyártanak mentõt, míg mondjuk a Binz Ambulanz speciálisan, célorientáltan épít a Mercikbõl mentõt és vallom, hogy azok nem bénáznak. Ültem magyar merci esetkocsiban, és sajnos tényleg látszik minden porcikáján, hogy az azért görült le a gyártósorról, hogy boldog tulajdonosának többszázkiló paradicsomotm meg paprikát szállítson, de ez nem a márka hibája. Binz merciben még nem ültem, de szerintem ott nem lenne ilyen érzésem. Hangsúlyozom, hogy ez az én szubjektív véleményem.
Az egyik nagy probláma, hogy a diesel motorok nem ugyanúgy bírják a menetet mint a benzinesek. Amelyik diesel meg bírná, az meg annyival is többe kerül.
van olyan HM mentõ ami kimondottam a németektöl jött és ott csinálták.Igaz,hogy 25 milla/db volt de mégis csak német autó.Kicsit komolyabb és jobb is mint a magyar mercik.
Norbi! Azt tedd hozzá, hogy az a két darab "HM" mentõ Merci, mert így egy kicsit félreérthetõ. A mi Fordjaink is egy kalap .... érnek. Borzasztó érzékenyek az üzemanyagra. A vízhõfok télen nem éri el a 70 fokot a motorban. Az motorelektronikájuk hulladék. Rendszeresen ledadognak, nem veszik a fordulatot. Több is van amelyiket újraprogramoztak. Van amelyiket már 5x. A vadonatúj autóknak alánéztünk és a motorblokk már akkor rozsdás volt. Mikor megkérdeztem a szervízben, hogy hogyan tud a Ford ilyen hulladékot gyártani, azt a választ kaptam, hogy ez a motor nem Ford, hanem a Pözsótól vették. A mieinkben a 2000-es, 125 lovas dízel motor van. Nagyon pörgõs motor, üresen a személyautókat otthagyja, de nyomatéka az nincs. Utasokkal vagy megrakva meghal az autó.
Igen csak 2db van.Mondjuk ott látni,hogy magyarok szerelték be a TETRÁT a kocsiba,hogy szét van furva minden igénytelenül.Remélem más HM mentõbe meg az OMSZ-s kocsikba picit igényesen van beszerelve és legalább jól mükszik