Policecars.hu galéria


Home Register Login
Album list Last uploads Last comments Most viewed Top rated My Favorites Search
Home > Magyar tűzoltóautók - Hungarian firetrucks (2012. január 1-tól - From 1. januar 2012.) > Katasztrófavédelem
Mercedes-Benz Atego 1218, Fõvárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság, fotó: Cooldogg
Keywords: tûzoltó tûzoltóautó tûzoltóság magyar Magyarország katasztrófavédelem LKZ-844 fire firetruck Hungary hungarian

Mercedes-Benz Atego 1218, Fõvárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság, fotó: Cooldogg


Comment 1 to 20 of 20
Page: 1

Bbazsa   [Jan 08, 2014 at 12:19 PM]
Nagyszerû kép, legutóbb kárfelszámolásban vett részt, nem a megszokott szerepében.Szerintem, ha ennyire bevált hamarosan párja is lehet.
PChris   [Jan 09, 2014 at 01:48 PM]
Valóban klassz fotó! Hogy érted, hogy "nem megszokott szerep"? Közúti balesetek során szokott mûszaki mentésben részt venni, a sérült autók szállításában, jellemzõen nagyobb (tömegközlekedési) forgalmú útvonalakon.
Norbert203   [Jan 09, 2014 at 08:54 PM]
PChris! Tudtommal õ a "lopóautó", tehát az elsõdleges célja a forgalmat akadályozó gépjármûvek elvitele, például mondjuk a BKV vonalain! De kérlek, cáfoljatok meg, ha rosszul tudom!
Blade   [Jan 09, 2014 at 09:33 PM]
Konkrétan akkor ha a BKK vonalait akadályozza, vagy esetleg tûzoltást, mentést... helyszíni tevékenységet. Esetlegesen egy kiemelt minõsítésû delegáció útvonalán olyan jármû várakozik, melynek gazdáját nem tudták idõben kiértesíteni. Igen lopkodós járgány, de baleset, közveszély helyszínén is szállítgat.
PChris   [Jan 10, 2014 at 12:59 AM]
Így van, tudom, hogy a közkeletû neve "lopóautó", de ettõl még alap feladatkörébe tartozik bármilyen említett jellegû közremûködés, elhárítás, akadály felszámolás - nem csak a szabálytalanul parkoló autók. Ezek "megszokott" mûveletek, feladatok. De még mindig nem tudjuk, Bbazsa mire gondolt. Rolling Eyes
Bbazsa   [Jan 11, 2014 at 12:58 AM]
Alapból a parkolóautók ellen adták át, szépítésnek van a plusz feladatkör, de abban, hogy kárt számoljon fel ritkán használják, vagy ha mégis nem mindig indokolt.
Norbert203   [Jan 11, 2014 at 01:20 PM]
Bbazsa, igen, gyakorlatilag a sárga lopóautók kékkel felszerelt verziója, illetve õ ugyebár a katasztrófavédelem irányítása alatt áll. Apropó, õt ki riaszthatja, azaz akár bármelyik társszerv igényelheti?
Rambo   [Jan 11, 2014 at 10:42 PM]
Sanszos, hogy a fénykép elkészültekor is egy közterület felügyelõ ül a jobb egyben, és egy tûzoltó vezet.
Bbazsa   [Jan 12, 2014 at 05:32 PM]
A riasztásról annyit tudok, hogy 2 fõ megy vele, egy tûzoltó és egy közteres. A riasztás ugyan úgy vonatkozik rá mint bármelyik más autóra, vagyis 2 perc alatt el kell hagynia az állomáshelyet. Leginkább a BKK ügyelet riasztja és ilyenkor a helyszínre megy a "zavarelhárítás" is. Én úgy gondolom , de ez saját , hogy ha ilyen jól bevált és termeli a pénzt, elõbb utóbb társa is akadni fog. Azt nem tartom korrektnek, hogy a bevételt nem az üzemeltetõ kapja a katasztrófavédelem, hanem az önkormányzat.
Kálmán Csaba   [Jan 12, 2014 at 07:04 PM]
Nagyon szeretem ezt a galériát és én is szoktam képeket küldeni. Most viszont úgy érzem, hogy itt valami komolyan nem stimmel. Már a jármû elsõ megjelenésekor is hozzá akartam szólni, de akkor még nem esett ennyi szó a feladatkörérõl. Ha megengeded, most összefolalnám, hogy mit tudunk eddig: ez egy alapvetõen rendõri feladatot ellátó tûzoltósági jármû, amellyel egy Közterület-feügyelõ intézkedik, akit a BKK "riaszt". Vegyünk tehát egy alapesetet: reggel hétkor a csúcsforgalomban egy szabálytalanul várakozó szgk. akadályozza a 17-es villamos közlekedését. Ilyen esetben miért kell három szerv bevonásával megoldani a helyzetet? Miért nem lehet ez egy rendõrségi jármû, amellyel egy rendõr intézkedik? Érdekes, ahogy azt írod, hogy a jármû "termeli a pénzt", és az Önkormányzat kapja a "bevételt"...Nem gondolnám, hogy a szabálysértési bírságot ilyen szempontból kéne nézni. Mindemellett úgy gondolom, hogy szükség van ilyen jármûre, de nem ilyen üzemeltetési körülmények között.
Bbazsa   [Jan 12, 2014 at 10:36 PM]
Az alap helyzetet, hogy miért nem rendõr nem tudom. Pedig például Franciaországban vannak ilyen kocsik pont a rendõrségnek ( http://www.policecars.hu/p/displayimage.php?pos=-7391 ), igaz ellenben Bécsben a tûzoltóságnak van ( http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/27058/Wien_-_BF_-_ASP_157 ). A közeteres azért , mert õ büntethet, a katasztrófavédelem meg az mkj miatt kell. A szabálysértési bírságot meg így nézik , fõleg hogy elõirányzat is van belõle.
Blade   [Jan 13, 2014 at 08:43 AM]
Bazsa a tûzoltó és a KV is jogosult bizonyos esetben bírságolni és forgalmat is irányíthat. A jelzése a rendõrével egyenértékû, már nem a jelzõõr kategóriában vannak.
dénes   [Jan 13, 2014 at 10:57 AM]
Azért könnyû belátni, hogy egy ilyen daruzási tevékenység sokkal inkább illik a katasztrófavédelem profiljába, mint a rendõrségébe. Náluk adott a szükséges védõfelszerelés, a jármû tárolásához megfelelõ szertár és így tovább.
Blade   [Jan 13, 2014 at 07:36 PM]
Nem bánnám ha legalább megyei RFK-n lenne a rendõrség által üzemeltetett szállító jármû. Mi is indítványoztuk, hogy BeNeLux mintára vegyen a cég egy Kamion mentõt és egy darus trélert. Sokszor azért van a pályán útzár, mert a helyszínelés rég készen van, de a mentésre kell várni. Külföldön a pályakezelõ vagy a szervek valamelyike eltakarítja a lomot, beviszi a telepére, aztán majd ráérnek kiváltani az üzemeltetõk. Utána azzal szerzõdik akivel akar és oda viszi ahová szeretné. Sajnos nálunk nem mûködik, majd a kamara eldönti kit küld, mivel én nem hívhatom a 3 km-el arrébb lévõt, mert az a korrupció melegágya.
PChris   [Jan 13, 2014 at 09:58 PM]
Bazsa! Most találomra betettél két képet, de ebbõl nem következik, hogy az adott helyeken a másik szervnek van-e hasonló jármûve vagy sem és mire használja. (Ha nem tévedek, nálunk is vannak/voltak?/ hasonló autói a rendõrségnek, csak sárga lámpával.) Budapesten az önkormányzat kérésére a közlekedés zavartalansága érdekében üzemel ez a fenti jármû, legyen szó baleseti vagy szabálytalanság okozta problémáról, illetve ahogy Blade is írta korábban, igény szerint tûzoltásban, épületek megközelítésében segíthet. Ezeket kis google-kereséssel elolvashatod az egy évvel ezelõtti cikkekben is. Nem tudom, milyen statisztika alapján állítod, hogy kevesebbet használják kárfelszámolásra; de én nem egy esetrõl tudok/láttam. A fõvárosi közösségi közlekedést rendszeresen akadályozzák a szabálytalan jármûvek, így e jármû "elfoglaltsága" is szembe tûnõ lehet; de ez a közlekedési "kultúrálatlanságra" vezethetõ inkább sajnos. Az említett "korrektségre" pedig: a gyakorlati üzemben tartó valóban a Katasztrófavédelem, viszont az üzemelési költségeket a BKK állja. Exclamation
Kálmán Csaba   [Jan 13, 2014 at 10:25 PM]
A sárga lámpás Iveco elszállítók a kilencvenes évek közepének jellegzetes jármûvei voltak Budapesten. Emlékeim szerint egy magánvállalkozó üzemeltette õket és annyi volt belõle mint a nyavaja. (ezek csak az én emlékeim, most nem néztem utána). Akkoriban autós futár voltam a fõvárosban és persze jónéhányszor megpróbálták elvinni a kocsimat. Egy rendõr és egy civil gépkocsivezetõ ült mindegyiken és technológiáját tekintve messze elmartak ettõl a szép mercitõl: az Iveco a szabálytalanul várakozó jármûvet lényegében "elvontatta" és nem vette fel a hátára. Egyik legnagyobb hátránya ennek az volt, hogy kizárólag személygépkocsikra vadásztak, kisteherautósoknak nem kellett tartaniuk tõlük. Magam részérõl a rendõr + civil tgk.vezetõ/darukezelõ személyzetet tartanám jónak egy olyan daru esetében amely autóelszállításokat végez: rendõr mkjt használhat, inézkedhet, forgalmat irányíthat...a tgk.vezetõ meg intézi a rakodást. Dehát én nem vagyok szakember.
Blade   [Jan 13, 2014 at 10:35 PM]
A rendõr azért volt a civil mellett, mert kamerán rögzítette az eseményt. Magát a szabálytalan várakozást, megállást is, illetve körbe videózta a jármûvet, hogy azon milyen rongálódások vannak, mert sokan sportot ûztek abból, hogy a korábban keletkezett karcokat, horpadásokat így akarták behajtani és megjavíttatni. Meg akkor még elég volt egy rendõr, hogy bizonyítsa a szabálysértést, meg hogy megvédje a szállítót a támadások ellen.
Kálmán Csaba   [Jan 13, 2014 at 10:39 PM]
Így volt...pontosan... Idea
Bbazsa   [Jan 13, 2014 at 11:04 PM]
Blade igazad van nyugaton rengeteg helyen nagyon komoly kéklámpás kamionmentõk vannak, így nem csak a darukra hárulna a feladat itt egy szerényebb lengyel példány : http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/11244/Warszawa_-_SGSP_-_RKW_-_250-49
Bazsi   [Jan 14, 2014 at 10:48 PM]

Comment 1 to 20 of 20
Page: 1